See me

 
See me
Författare: Nicholas Sparks
Originaltitle: -
Utgiven: 2015
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 170909
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Sphere
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Pocket
ISBN: 9870751550016
Sidor: 482

Baksidestext
Colin Hancock is giving hes secod chance his best shot.
At twenty-eight. He’s focusing on getting his teaching degree and avoiding all the places and people that proved so destructive in his past. The last thing he’s looking for is a serious relationship. But when he crosses paths with Maria Sanchez one rainswept night, his carefully structured life is turned upside down. Before the couple has a chance to envision a life together, menacing reminder from events in Maria’s past start to surface. And as the threat of violence begins to shadow her every step, she and Colin will be pushed to breaking point.

Första meningen
He hadn’t been in Wilmigton for more than a day before he knew it was the kind of city he’d never settle in for good.
 

En lite svagare Sparks bok enligt mig. Till att börja med skulle den varit 150-200 sidor kortare. Det var så mycket text som inte tillförde någonting till historien. Om han hade bantat ner textmassan så hade det som kom med känts mer relevant och betydelsefullt istället för det blaj det blev nu.
 
Och för det andra (som är värre) var att själva historien inte var stark eller särskilt intressant. Jag tycker att det inte var något djup i berättelsen och det kändes hafsigt ihop knytet. Funderar på om Sparks kanske haft lite idétorka... alternativt att han bara inte lagt ner tillräckligt med tid och energi på att förfina det han hade.
 
Tyvärr är det ju lätt hänt att kvaliteten börjar dala en del för författare som bara sprutar ur sig böcker, men jag hoppas verkligen att så inte är fallet här. Jag är ju en sucker för Nicholas Sparks böcker (och filmer, såg The Choice här om dagen och bara älskade den) så jag skulle bli så ledsen om jag inte kunde fortsätta mina guilty pleasure-böcker.

Kommentarer :

#1: Felicia

Har tyvärr aldrig fastnat för någon av Sparks böcker :(

skriven

Kommentera inlägget här :