Frankenstein


Skriven av Mary Shelley 1818, 215 sidor.

Jag har läst den här boken lite till och från under de senaste två månaderna, därför har den blivit lite mörbultad efter alla resor i väskan.

Frankenstein handlar om just Victor Frankenstein, mannen som skapade Frankensteinmonstret. Det är egentligen en ganska sorlig historia där alla somVictor älskar far illa på grund av det han skapat med sina egna händer.

För att vara ärlig så kom jag inte in i berättelsen fören Victors yngste bror blir mördad. Innan dess var det som ord utan mening, där jag bara läste för att bli klar. Jag förstod inte ens att han hade skapat monstret fören det ögonblicket (jag börnämna att jag läste den på engelska och att det antagligen var därför jag inte förstod). Men utöver det så tycker jag att den var helt okej, om man tittade lite närmre så kunde vissa delar tolkas som samhällskritiska vilket jag alltid tycker är lite småroligt. 3,5/5