Skräckens cirkus


Skriven av Darren Shan 2000, 204 sidor.
Orginal title Cirque Du Freak.

Jag blev nyfiken på denna serie först när jag såg filmen med Chris Massoglia i huvudrollen. Det var bara det att jag gjorde den tabben att jag köpte den andra boken först. Därför har den bara legat i bokhyllan i över ett år innan jag äntligen kom för mig att köpa den första delen.

Darren Shan var som han säger en helt vanlig kille, tills den dagen då han gick på en freakshow med sin bästavän. Från ochmed då var ingenting sig likt, och efter en del ogenomtänkta handlingar hamnar han i en situation där  han blir en halvvampyr.

Det jag verkligen gillade med denna bok var att det var så lättläst. Jag har nämligen på senare tid försökt ta mig igenom några (för mig) tunga böcker som jag varit tvungen att ta en hel del pausar ifrån.

Men det var ingen bok som jag gjorde glädjeskutt av. Det blir 3/5.