Leva med döden


Skriven av Caroline Larsson 2007, 93 sidor.

Det här är en bok (eller snarare en novell) som jag fick i samband med att jag gjorde Riskettan för körkortet.

Heja Caroline!! Hon skrev den här bertättelsen som ett projektarbete (i skolan antar jag) och det märks att hon verkligen kämpat med att få ihop den till ett troverklig historia genom att prata med människor som befunnit sig i liknande situationer.

Leva med döden handlar alltså om Lina som körde bil medan hon var alkoholpåverkad och råkade köra på en ung tjej. Den unga tjejen avlider på plats och vi får följa både hennes och Linas familj en tid framåt.

Jag förstår varför Trafikverket har tagit med denna historia i deras utbildningsmaterial för det var intressant att få läsa och sätta sig in i den.

Jag upprepar Heja Caroline!! 4/5

Kommentera inlägget här :