Ensamma hjärtan och hemlösa hundar


Skriven av Lucy Dillon 2009, 454 sidor.
Originaltitle Lost dogs and lonely hearts.

Jag bara älskar denna framsida. Den känns sådär perfekt för en regnig dag då man känner sig lite nere, tur var att den faktiskt var det. Den var himla mysig och jag önskade flera gånger att jag hade en egen hund som kunde ligga i mitt knä medan jag läste.

Boken handlar om Rachel som har fått sitt liv vänt upp och ner, hon brytit upp med sin pojkvän, slutat på sitt jobb och sagt ifrån sin lägenhet. Utöver det har hennes moster gått bort och lämnat det till henne att gå igenom all egendom. Mostern hade även tagit sig an att driva ett hundstall för herrelösa hundar. För att ta itu med alltihopa flyttar Rachel från London till sin mosters hus ute på landet. Där träffar hon många vänliga människor och sakta börjar hon få en annan syn på livet.

Vi får även följa två andra kvinnor i den lilla byn. Zoe är en ensamstående tvåbarnsmamma som har en del problem med sin exman. Natalie har en underbar man och en stigande karriär men hon längtar så innerligt efter att bli men barn att hon har blivit en smula besatt.

Det här är lite av en feelgood bok som får en att glömma sina egna problem. 4/5

Kommentera inlägget här :