Bokbloggsjerka 24-27 februari

Veckan jerka:

Pusha för en nordisk författare som du gillar och så vill vi naturligtvis att du ska tipsa om en bok av henne/honom som vi absolut måste läsa.

Jag som sjukt svag för barn böcker kan ju egentligen bara nämna en författare den här tiden på året. Självklart tänker jag på den underbara Åke Holmberg! Det geniet som gett oss den mest fantastiska detektiven någonsin. Och ja, det är den temmel ätande Ture Sventon jag prata om. Om ni inte läst någon av dessa böcker tidigare så tycker jag att det är en självklarhet att ni börjar med den första Ture Sventon, Privetdetektiv. Jag köpte den själv förra bokrean så den står där och pryder min kära bokhylla. Och den är ju så bra också!

Kommentarer :

#1: Sara Pepparkaka

Semlor är ju högaktuellt just nu! Min mamma gillar också Ture Sventon väldigt mycket!

skriven
#2: Lotten

Min generation vet ju exakt vad du pratar om, men mina egna barn har ingen aning...

skriven
#3: Monika

Ture Sventon, been there, done that :) Aaaah, nostalgi...

skriven
#4: Boktjuven

Jag tokgillar Ture Sventon men lyckas inte få barnen att läsa den. :(

Bra val!

skriven

Kommentera inlägget här :