Orpheus and the Pearl

Författare: Kim Paffenroth
Utgiven: 2010
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Belfire Press
Utgiven: 2010
Sidor: 48

Nu har jag äntligen fått tid att läsa en av de två novellerna jag vann från Swedish Zombie.
Den här novellen handlar om det underliga uppdragen som Dr. Catherine MacGuire får. Jag måste erkänna det att jag har ganska svårt att skriva om noveller utan att avslöja för mycket. Därrför tänkte jag ddenna gången låta baksidetexten tala för sig själv.

in 1920 Massachusetts, Dr. Catherine MacGuire is mysteriously called to the home of the famous Dr. Wallston, to assist with some emergency that defies even his skill. The life-threatening problems she finds there have less to do with broken bodies than with warped souls, and it will take all of her skill as a healer to fix them.
 
Det jag kan säga är att jag tyckte att denna novell var superbra! och jag hoppas att Nevermore av David Dunwoody är lika bra.

Kommentera inlägget här :