Varma kroppar

Författare: Isaac Marion
Originaltitle: Warm Bodies
Utgiven: 2010
Utläst: 130415
Betyg: 4/5
 
Denna utgåva
Förlag: Månpocket
Översättare:Kristoffer Leandoer
ISBN: 978-91-7503-162-0
Utgiven: 2013
Sidor: 287
 
Baksidestext
Städerna vi strövar genom är lika ruttna som vi. Jag vet inte vad som hänt. Sjukdom? Krig? Eller beror allt på oss? De Döda som kom i de Levandes ställe?
 
Världen har fyllts med zombier och R är en av dem. Han lever på den övergivna flygplatsen, och söker sin föda inne i staden. Det är då han möter Julie...
 

Oooh, riktigt bra! Jag har hört mycker bra om denna bok och när jag såg trailern till filmen så fans det inga tvivel om att jag var tvungen att läsa den. Och helst innan jag såg filmen så att jag fick skapa mina egna bilder. Så när jag snubblade över den på jobbet så hade ja inget annat val än att köpa den.
 
R är ingen typisk zombie, han har en slags längtan efter mänskighet som de andra inte tycks ha. Han gör allt för att behålla någonting från hans tidigare liv, trots att han inte har några minnen från det. De enda gångerna han känner sig någolunda levande är när han äter mäniskohjärnor, och då är det endast stulna minnen han upplever. I samband med en jakt efter föda och och mänskliga minnen stöter han på Julie. Något som kommer att förändra hans nuvarande tillvaro.
 
Andra bloggar om boken
Boklotus
Swedish Zombie
Tonårsboken

Kommentarer :

#1: [Anna]

Jag läser den just nu :)

Svar: :D
Rebecka None

skriven
#2: Carro

Har den hemma väntandes! ;)

Svar: Då har du något att se fram emot! :)
Rebecka None

skriven

Kommentera inlägget här :