Jag är Zlatan

Författare: David Lagercrantz
Utgiven: 2011
Utläst: 130221
Betyg: 3,5/5
 
Denna utgåva
Förlag: Albert Bonnier
Utgiven: 2011
Sidor: 422
 

Man fick helt klart en bättrre förståelse för varför han beter sig som han gör, att han kör hela den där kaxiga och lite dryga stilen. Och det var jättekul att få hela historien, från den taniga killen som spelade fotboll på gården till en av de mest älskade och hatade fotbollsspelaren i världen.
 
Det var dock lite för mycket fotbollssnack för mig, inte för att jag hade föräntat mig något annat och det är ju klart att det ska vara så, annars hade det ju varit lite konstigt. Men ni får förstå mig när jag säger att jag endast tittar på fotboll under de stora mästerskapen så kan jag inte kallas för en fotbollstjej. Med andra ord så förstod jag inte var han pratade om. Utöver det är det bara en sak som jag blev lite irriterad över. Jag förstår vilken effekt de var ute efter när de valde att skriva hela boken i talspråk me det fukar inte riktigt för mig.
 
Men jag vill ändå avsluta med att säga att jag ändå tyckte att bokens helhet var bra och helt klart läsvärd.

Kommentera inlägget här :