Ett hus utan speglar

Författare: Mårten Sandén
Utgiven: 2011
Utläst: 130722
Betyg: 2/5
 
Denna utgåva
Förlag: Rabén & Sjögren
ISBN: 978-91-29-68015-7
Utgiven: 2012
Sidor: 155
 
Baksidestext
Henriettas hus är som gjort för kurragömmalek. Fyllt av trappor och skrymslen. En gång var hon en firad skådespelerska men nu ligger hon gammal och sjuk uppe i vindsrummet. Släkten har salmats för att vaka och stämningen är dyster; men elvaåriga Thomasine och hennes kusiner tycker ändå att det är roligt med det amla huset.
Men så börjar underliga saker ske. Varför finns det ett rum där alla speglar förvaras? Vem är flickan de möter där, som verkar vara från en annan tid? Hur ska man tyda förändringen hos de som mött henne?
 

Den var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag har ingen klar blid av hur jag föreställde mig hur boken skulle vara men den stämde inte överrens med verkligheten. Jag kan hller inte sätta fingret på vad det var jag inte gillade men någonting var det som bara inte funkade...

Kommentera inlägget här :