Uppväxt med Elvis

Författare: Sten Berglind
Utgiven: 2010
Utläst: 130306
Betyg: 3,5/5
 
Denna utgåva
Förlag: Bonnier Fakta
ISBN: 978-91-7424-102-0
Utgiven: 2010
Sidor: 173
 
Baksidestext
"Love me tender, love me sweet, never let me go..."
Många tror att det är Elvis som sitter där, men så är det inte. Det är jag. Bilden togs våren 1958, precis när Elvis hade åkt in i lumpen och jag själv hade bestämt mig för att ta över, i alla fall i Västerås med omnejd. Bandet vi bildande hette Teddy Bear and his Rockers, Teddy Bear efter en av låtarna i Elvis-filmen Ung man med gitarr. I en värld av lika mycket drömmar som verklighet for vi runt på stadens ungdomsgårdar, beväpnade med 20 Elvis-låtar, plus Diana med Paul Anka i fall någon mot all förmodan ville höra något annat. Det här är historien om vad som hände. Det är också min hyllning till Elvis, tidningsomslag och ilder från 50 år i idolens fotspår och en berättelse om en sorglös tid i mitt liv då allting tycktes möjligt och ibland också var det.
 
Projekt: Hyllvärmare 
 

Ben and Jerrys och Elvis, kan det bli mycket mer amerikanskt?
 
Jag skulle vilja säga att detta är en så kallad "coffee table book". Det kanske är lite mycket text i den för att det egentligen ska kallas så men jag kommer ändå kalla den föör det.. Det är bara synd att jag inte har plats i mitt rum att ha den framme.
 
Det finns inte så mycket att säga om boken så därför tänkta ja visa några bilder i stället.
   
 

Kommentera inlägget här :