Den dansande djävulen

Författare: Martin Widmark
Originaltitle: -
Utgiven: 2011
Serie: Tyko Florens #1
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 141228
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2011
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-91-638-6702-6
Sidor: 154

Baksidestext
Flera hundra meter ner i den mörka gruvan arbetar 13-åriga Tyo med att leta efter silver, som ska bekosta "Den dansande djävulens" överdådiga fester ovan jord.

Men en dag finner han en uråldrig järnlucka i bergets vägg...

Den dansade djävulen är den första delen i en oupphörligt spännande och suggestiv trilogi av Martin Widmark om Tyko och hans resa genom tre världar. En resa som utsätter honom för livsfarliga uppdrag och för honom allt närmare sanningen om sitt ursprung.

Första meningen
- Stå still, pojk! fräste förmannen och spände ögonen i Tyko.

Serie
1. Den dansande djävulen
2. Fyrtornet i Son-Li
3. Polyhymnias guld

 


Jag tyckte att denna boken var lite seg, när den väl kom igång så var den slut. Och det var en smula irriterande. Nu har jag ju den andra delen ståendes i hyllan men jag vet inte om jag är så sugen på att läsa den nu på direkten.

 

Annars så tyckte jag att det var lite spännande och att historien är bra, tyvärr så kändes denna boken bara som en lång startsträcka. 

Kommentera inlägget här :