Besatt

Författare: Anne Cassidy

Originaltitle: Just Jealous
Utgiven: 2009
Serie: -
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 141121
Betyg: 2/5

Denna utgåva
Förlag: Rabén & Sjögren
Översättare: Ylva Kempe
Tryckt: 2010
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-91-29-67252-7
Sidor: 283

Baksidestext
Sextonåria Elly har länge varit kär i grannkillen Carl. När han blir tillsammans med den nya, snygga tjejen i skolan slås Ellys värld i spillror. Hon började manipulera och inteigera för att få tillbaka Carl. Hon till och med hånglar med andra killar för att visa hur oberörd hon är. Men under ytan bubblar svartsjukan. Elly gör allt - det bara måste ta slut. Men en dag går hon för långt...

Första meningen
Elise tänkte att det var som om hon inte var där.

 


Jag kan inte påstå att jag blev särskilt imponerad av denna bok. Jag var hela tiden irriterad på någon (ofta flera) av karaktärerna, och inte på ett bra sätt som visar att man är engagerad utan på ett hur-korkade-är de-sätt då de hade egenskaper som jag inte uppskattar.

 

Historien i sig var bra men lite överdriven, vilket gjorde att jag hade svårt att ta till mig den stundvis. Det var även lite rörigtg här och där, och en del lösa trådar som inte hade någon funktion. Jag tycker inte heller att den var så spännande, vilket kanske berodde på att jag som sagt inte fick någon direkt känsla för boken. 

Kommentera inlägget här :