Will Grayson, Will Grayson

Författare: John Green
Originaltitle: -
Utgiven: 2010
Serie: -
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 141118
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Penguin
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Storpocket
ISBN: 978-0-141-34611-3
Sidor: 308

Baksidestext
One cold night, in a most unlikely corner of Chicago, two strangers cross paths. Two teens with the same ame, running in two very different circles, suddenly find their lives going in new and unexpected directions, culminating in heroic turns-of-heart and the most epic musical ever to grace the high-school stage.

Första meningen
When I was little, my dad used to tell me, "Will, you can pick your friends, and you can pick your nose, but you can´t pick your friend´s nose."

 


Först så tyckte jag att boken var väldigt rörig och det tog ett tag innan jag kom in i historien. Det var först i femte eller sjätte kapitlet som jag började förstå och känna för de både Will Grayson (man får följa deras liv och tankar i vartannat kapitel, har för mig att författarna "är" en Will Grayson var). Efter det, och framför allt efter att de möts så bara rann tiden och sidorna i väg. De sista sidorna blev dock lite röriga igen och jag önskar att det hade utspelat sig, eller berättats, på ett annat sätt.

 

Denna boken handlar väldigt mycket om att det är okej att vara den man är. Att man inte ska behöva skämas eller gömma sig själv. Och att det är okej att må dåligt ibland. Men också att man även måste se utanför sig själv och tänka på de som bryr sig om en. Att man måste visa sin uppskattning till att de finns där för en, även när jag kanske inte känner riktigt så.

 

Med andra ord så är det en historia om hur fel det kan bli om man inte uttrycker sina känslor och hur det kan bli när man uttrycker sig fel. 

Kommentera inlägget här :