Sommar och hemliga härligheter

Författare: Moni Nilsson
Originaltitle: -
Utgiven: 2010
Serie: Semlan och Gordon #2
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 20141023
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Natur & Kultur
Översättare: -
Tryckt: 2011
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-91-27-12100-3
Sidor: 147

Baksidestext
Jag heter Semlan och är en och sextiotvå om jag sträcker på mig.

Den här boken handlar om:

a) När Gordon nästan drunknade (det var skitläskigt).

b) När mamma blev förälskalarvig igen (har föräldrar inget annat för sig på semestrarna?).

c) När jag spelade Paddanlåten på Ullevi.

d) När jag äntligen fick träffa min farfar. WOW!!!

e) Och lite om Lino förstår.

Alltså, helt enkelt om ett riktigt, riktigt roligt sommarlov!

Första meningen
Jag heter Semlan och är tolv år och tio månader.

 


Detta är alltså den andra boken om Semlan och Gordon och den var precis lika mysig som den första. Den här gången är det sommar och Semlan är på jakt efter sin farfar och hon måste därför ta sig till Göteborg. Vi få även se hur det går för henne som en ganska nytt skilsmässobarn. Och självklart hur det går med Semlans och Gordons träning inför kysstävlingen.

 

Jag tror att jag sagt det förut men det tåls att sägas igen, jag älskar Moni Nilsson. Den hjärnan som kommit på så många underbara karaktärer kan man inte annat än att dyrka.

Kommentera inlägget här :