Beautiful creatures

Författare: Kami Garcia och Margaret Stohl
Originaltitle: Beautiful Creatures
Utgiven: 2009
Serie: Beautiful creatures #1
Genre: Barn/ungdom
Utläst: 150225
Betyg: 3,5/5

Denna utgåva
Förlag: Semic
Översättare: Carina Jansson
Tryckt: 2013
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-91-552-5898-6
Sidor: 517

Baksidestext
En förbannelse, ett val, två öden...

När sextonårige Ethan möter den nya tjejen Lena, inflyttad till lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna. En okänd värld av magi väntar på att slä klorna i Lena. Hennes kärlek till Ethan kan inte få förtsätta... Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp kampen mot de onda krafterna.

Första meningen
Det fanns bara två sorters människor i vår stad.

Serie
1. Beautiful creatures 1
2. Beautiful creatures 2
3. Beautiful creatures 3
4. Beautiful creatures 4

 


När den här boken först kom så ville jag jättegärna läsa den men det blev aldrig av. Men nu har jag haft den i hyllan sedan någon gång i november och eftersom del två är med på rean så tyckte jag att det var bra att läsa denna för att se om jag skulle passa på att köpa del 2 nu. Men det blir nog inget sådant köp för min del.

 

Det var inget som helst fel på historien och den fångade mitt intresse, men den var så fruktansvärt svamlig. Det var så mycket av texten som kändes ganska onödig. Och hela grejen med "är vi ihop eller inte" tyckte jag blev lite överdriven, det hade räckt med att det skrevs ut en gång och att det alla andra gånger stod mellan raderna.

 

Så jag fick ett lite konstigt förhållande till denna boken. Jag ville läsa den, för att se hur det skulle gå, men samtidigt så ville jag inte läsa den, för att jag blev så irriterad på alla onödiga ord.

Kommentera inlägget här :