The Girl who was Supposed to Die

Författare: April Henry
Originaltitle: -
Utgiven: 2013
Serie: -
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 150126
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Walker
Översättare: -
Tryckt: 2014
Bindning: Storpocket
ISBN: 978-1-4063-5010-4
Sidor: 208

Baksidestext
She wakes up on a rough wooden floor with blood in her mouth. Her figers burn; some of her nails are missing. She dosen't know who or where she is, or why. And there are two men arguing over whether or not to kill her.

Första meningen
I wake up.

 


Jag föll för omslaget på denna boken. Tyvärr höll inte boken det som omslaget lovade. Jag ska inte klanka ner på boken allt för mycket för jag visste att det var en chansning. Jag är ju inte så överförtjust i deckare överlag, men jag tyckte verkligen om framsidan så jag hoppades på att denna ändå skulle falla mig i smaken.

 

Och den var helt okej. Väldigt lättläst och med ett högt tempo. Men trots det så tog det ganska lång tid för mig att läsa den. När jag väl läste ur den så gick det snabbt men det var ingenting som direkt lockade mig till att plocka upp den. Förutom att bli klar med den så att jag kunde börja läsa en annan bok.

Kommentera inlägget här :