Lite lästid

Från förra fredagen så har det varit fullt upp hela tiden. Dop, långe besök, jobb och en släng av magsjukan har resulterat i att min lästid har varit obefintlig. Och den boken jag börjat på, Smaragdernas bok av John Stephens, har jag inte riktigt fastnat för ännu. Så därför kommer jag ikväll ta nya tag med Allegiant av Veronica Roth.
 
Jag var för övigt och såg Insurgent på bio igår och måste påpeka att de hade ändrat väldigt mycket från boken. Jag hade på känn att det skulle bli en del förändringar men att den skulle vara så annorlunda från boken trodde jag inte. Förstå mig inte fel nu, för jag tyckte att filmen var jättebra och att man borde se den. Men ni som läst boken bör försöka tänka bort boken så mycket som möjligt. De hade gjort filmens intriger betydligt simplare och tagit bort många av dem helt och hållet, vilket gjorde det lite lättare att hänga med i alla svängar men ändrade en hel del.

Kommentera inlägget här :