Flickan på tavlan

Författare: Rebecka Åhlund

Originaltitle: -
Utgiven: 2013
Serie: Ella #1
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 150525
Betyg: 1,5/5

Denna utgåva
Förlag: Rabén & Sjögren
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-91-29-68729-3
Sidor: 145

Baksidestext
Det var en flicka. Hon var kortare än jag, med trassligt, yvigt hår och smutsig klänning. Hon tittade på mig. Det var något uppfordrande i hennes blick som syntes trots att det var så mörkt. "Du måste släppa in den som bankar. Du kunder inte hjälpa mig. För mig var det för sent."
Ellas föräldrar har köpt ett sommarställe. Det ser ut som ett vanligt torp, rött med vita knutar. Menn mystiska saker händer, skaer byter plats och Ella känner sig iakttagen. Kanske har det med flickan på tavlan att göra hon som följer en med blicken vart man än går.

Första meningen
Tjejernas omklädningsrum luktar alltid blöt strumpa.

Serie
1. Flickan på tavlan
2. Ibland blir skogen vred
3. Det som hände i källaren (kommer i september)

 


Denna boken var inget för mig. Jag tyckte att själva huvudberättelsen var väldigt svag och var egentligen bara intresserad av att få veta hur det skulle gå för Dylan (vilket jag antar man får mer svar på i uppföljarna). Men utöver det så fastnade jag inte alls. Kanske beror det på att jag precis läst så galet bra böcker att jag har svårt att överhuvudtaget plocka upp någon annan bok, men är inte så säker på att det, i det här fallet, spelade så stor roll.

Kommentera inlägget här :