Mitt liv i 23 yogaställingar

Författare: Claire Dederer

Originaltitle: Poser
Utgiven: 2011
Serie: -
Genre: Memoar/Biografi
Utläst: 150526
Betyg: 2/5

Denna utgåva
Förlag: Pocketförlaget
Översättare: Erik McQueen
Tryckt: 2012
Bindning: Excess
ISBN: 978-91-869553-31-7
Sidor: 499

Baksidestext
Reflektioner och resonemang om livet, kärleken och asanas. Trots slarvigtunderbyggda med starka reservationer (min specialitet) hade jag i åratal misstänkt att jag förmodligen borde börja med yoga. Yoga verkade vara precis det jg önskade mig: något som kunde lugna mig. Det verkade också vara precis det jag inte önskade mig: något som gjorde att alla kunde se vilket bedrövligt tillstånd jag befann mig i. Som alla andra blev jag skräckslagen av tanken på ett rum fullt av människor som var proffs på alla övningar...
Mitt liv i 23 yogaställningar är ungen vanlig yogabok. Claire Dederers självbiografiska berättelse är en rresa genom år av utveckling och självrannsakan. Samtidigt tittar hon tillbaka på sin egen barndom och förundras över sina föräldrars snåriga, oavslutade äktenskap.

Första meningen
Att börja med yoga mitt i livet är som att få en detaljerad rapport om sig själv.

 


Yoga är kul, eller kul kanske är fel ordval. Det är skönt och är en träningsform som tycker om (även om jag sällan utövar den). Men att läsa om yoga är inget jag rekomenderar. Otroligt tråkigt att läsa om att andas innn och att andas uuut.

 

Och jag tyckte inte heller att det var särskilt intressant att läsa om författarens liv i övrigt. Ibland ryckts jag med i händelserna men det var ytterst sällan. Så man kan väl säga att jag blev lite lätt uttråkad av denna boken. Ingenting för mig helt enkelt.

Kommentera inlägget här :