Huset mittemot

 
Huset mittemot
Författare: Alex Haridi
Originaltitle: -
Utgiven: 2015
Serie: -
Genre: Unga Vuxna
Utläst: 160423
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Häftad
ISBN: 9789163882012
Sidor: 363

Baksidestext
Vid sju års ålder lovade Joel sin mamma att hålla sig borta från det övergivna huset på andra sidan gatan. Sex år senare ser han en ljusbrun Fiat med rostfläckar parkera utanför huset och en man gå in. Joels nyfikenhet tar överhanden. Vad är det för hemligheter som döljer sig bakom den murknande fasaden?
Det som börjar som en lek utvecklar sig till något betydligt farligare. För huset har en otäck historia och Joel är på väg att bli ett nytt kapitel i den.

Första meningen
Det finns historier som berättas om och om igen trots att alla redan har hört dem.


Jag tyckte INTE om denna boken. Jag tyckte att det var väldigt många konstigheter som aldrig fick någon riktig förklaring. Allt skulle vara så mystiskt och så men det kändes bara krystat. Något mer jag störde mig på var att Joel skulle vara 13 år men han uttrycke sig alldeles för vuxet för att det skulle kännas troligt (det gäller öven Kalle).
 
Så nej, detta är inget som jag skulle rekommendera till någon. Förutom om man bara vill ha en snygg bok, för omslaget är riktigt fint, men det är också det enda jag gillar med boken.

Kommentera inlägget här :