Semesterläsning

På måndag börjar min semester, något jag verkligen längtat till. Jag har inte så mycket planerat så tänkte nog att jag mest ska vara hemma och läsa. Eller kanske åka i väg någonstans och läsa. Jag vet inte, får se vad som händer och sker. Men något som jag har bestämt mig för är att gå ifrån min princip om att minst var annan bok jag läser ska vara en hyllvärmare.
 
Min läsning har inte riktigt varit på topp de senaste månaderna och jag har fått hem ganska många nya böcker som jag är sugen på. Så jag tänkte att jag kanske kan komma ur denna plågsamma lässvacka om jag får läsa böcker som jag verkligen är sugen på. Det är inte säkert att det kommer att funka men jag tänker mig att det är värt ett försök. Och så får jag hoppas på att jag kan ta ingen hyllvärmarläsningen senare i höst.

Kommentera inlägget här :