Såld

Såld (mp3-bok)
 

Såld
Författare: Natasja T och Vera Efron
Originaltitle: -
Utgiven: 2006?
Serie: Såld #1
Genre: Memoar/Biografi
Utläst: 160625
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Lind & co
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Ljudbok
Uppläsare: Callin Öhrvall Delman
ISBN: -
Speltid: 7h 31min

Baksidestext (från Bokus)
Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse om en ung rysk flicka som drömmer om ett bättre liv men istället faller offer för trafficking. Sjuttonåriga Natasja lockas av ett erbjudande som barnflicka i Sverige. Hennes biljett till frihet blir en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig. Gång på gång säljs hon till olika män, men trots att hon sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp. I all tysthet börjar hon planera sin flykt.

 


Vad finns det för människor i världen egentligen. Att någon kan vara så hjärtlös att utsätter en annan medmänniska för något sådant är så fruktansvärt att det inte finns tillräckligt ord för att beskriva det. Men Natasja vägrade att acceptera sin lott och tänkte hela tiden på hur hon skulle lyckas fly från sina plågoandar. Trots flera misslyckade försök så gav hon inte upp tanken på att en dag bli fri. Det krävdes lite hjälp utifrån men till sist kom hon bort från den ofrivilliga prostitution hon blev utsatt för.
 
Mycket gripande, äklig och fruktansvärd berättelse som tyvärr är vardag för långt fler än jag kan tänka mig. Jag vet inte hur jag skulle reagera om ja själv blev utsatt för det. Skulle jag bli som Avelina och bara ge upp eller skulle jag precis som Natasja kämpa och vägra att böja mig. Jag hoppas verkligen att jag skulle ta efter Natasja, men det är nog något man inte vet förrän man själv är där. Så låt oss hoppas att vi aldrig, varken du eller jag eller någon annan, någonsin får reda på det.

Kommentera inlägget här :