How to be bad

 
How to be Bad
Författare: E. Lockhart, Lauren miracle och Sarah Mlynowski
Originaltitle: -
Utgiven: 2006
Serie: -
Genre: Unga vuxna
Utläst: 170322
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Hot Key Books
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Häftad
ISBN: 9781471404849
Sidor: 321

Baksidestext
When you’ve had enough of being good, sometimes you’ve got to be a little bad…
Jesse, Vicks and Mel could not be more different. Jesse is s thoughtful as she is uptight, and keeping a secret she knows will change her life forever. Vicks is a wild-child, seemingly oh-so-confident, but also anxious about her absent boyfriend. Mel is the new girl in town – the rich kid, needing to get over some of her fears and find some friends. But Jesse, Vicks and Mel have one thing in common: they’re desperate to get the heck out of Niceville and discover their true badass selves. One ‘borrowed’ car later and iy’s time to hit the road let the bad times roll…

Första meningen
At the end of July, back when I was still fun, I bought Vicks two tofts of fake armpit hair from Jokes-A-Plenty.
 

Nu när vårkänslorn börjar komma och jag längtar mer än någonsin efter sommaren så tycker jag att det passa perfekt att läsa en riktigt sommrig bok. Och vad kan vara mer sommar än en road trip? För mig är det ingen riktig sommar om det inte involverar minst en sådan.
 
Därför var upplägget för How to be Bad som klippt och skuret för mig. Tre tjejer i en bil på ett äventyr där det garanterat kommer hända en massa tokigheter. Och jag tyckte att den var väldigt bra, det var några små saker som jag hade velat ha lite annorlunda men allt som allt en toppen bok.
 
Men jag skulle vilja veta vem som var vem, alltså vilket författare som skrev vilken karaktär...