Ibland mår jag inte så bra

 
Ibland mår jag inte så bra
Författare: Therése Lindgren
Originaltitle: -
Utgiven: 2016
Serie: -
Genre: Fakta
Utläst: 170107
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Forum
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789137149011
Sidor: 140

Baksidestext
Therése Lindgren är Sveriges största kvinnliga youtuber och började sin Youtubekarriär med glada videoklipp om smik ich skönhet. Men under den bubbliga ytan har hon länge kämpat med psykisk ohälsa och Youtubesuccén kom ur en lång tids sjukskrivning. På ett ärligt och personligt sätt delar Therése med sig av fakta och egna erfarenheter. Hon berättar om diagnoser och panikångestattacker, om relationer och kärlek, om terapin oh djuren som blev hennes räddning.

Första meningen
Genom de nedvevade rutorna hörs deras skrik redan innan bilen kommer över krönet och man kan se dem.
 

Ni får ursäkta mig men jag tyckte inte alls om den här boken. Jag hade inga höga förhoppningar på boken när jag började men den var mycket sämre än jag hde kunnat tänka mig. Jag fattar inte hur det kunde vara den bok som sålde mest till jul.
 
Om den är skriven för att hjälpa andra så kan jag inte riktigt förstå hur dessa texter ska vara till hjälp, möjligen för att visa att det är fler som har liknande tankar men annars så kändes det inte så att det kunde bidra med särskilt mycket. Om det är skrivet för Therése Lindgrens egen skull så skulle hon lika gärna haft det som en dagbk för sig själv. Visst det är väl jättebra att hon skriver vart man kan vända sig och så men utöver det tycker jag att det i princip bara var ordbajsande.
 
Men detta är ju bara mina åskiter, och jag hoppas att någon annan finner glädje från denna boken.
 
 

Kommentera inlägget här :