Maros resa

 
Kungen kommer, Skuggan och draken, Ett hjärta av is och I drottningens namn
Författare: Jo Salmson
Originaltitle: -
Utgiven: 2013, 2014
Serie: Maros resa #1-4
Genre: 6-9 år
Utläst: 2017-05-17
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789163892660
Sidor: 425

Baksidestext
Maro får ett hemligt uppdrag. Han sak hämta den magiska drycken år kung Edric. Men resan blir inte det äventyr han drömt om… Det blir mycket, mycket farligare!

Första meningen
Tilian höjer svärdet och rider rakt mot mig.

Serie
1. Kungen kommer
2. Skuggan och draken
3. Ett hjärta av is
4. I drottningens namn

 


Det här var precis vad jag behövde läsa just nu. Är inne i en period där jag börjar på många böcker men inte har någon lust att fortsätta med dem. Med denna lättlästa serie var det som att jag var mitt gamla jag igen. Jag kunde koppla av och strunta i allt annat som pågår runt omkring (eller egentligen så är väl problemet i mitt fall det som inte händer).

 

Maro vill inget hellre än att bli en av kungens riddare men han har vill inte vänta, vilket resulterar i att han gör bort sig så pass att hans pappa förlorar förtroendet för honom. Men om Maro utför ett hemligt uppdrag åt kungen så lovar han att göra honom till riddare i varje fall. Under resans gång så börjar dock Maro fundera på om han verkligen vill bli en av kungens riddare.

Kommentera inlägget här :