The Last Star

 
The last star
Författare: Rick Yancey
Originaltitle: -
Utgiven: 2016
Serie: The 5th wave #3
Genre: Unga vuxna
Utläst: 161002
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Penguin
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Ljudbok
Uppläsare: Phoebe Strole och Ben Yannette
ISBN: -
Speltid: 9h 15min

Baksidestext
The enemy is Other. The enemy is us. Theyre down here, theyre up there, theyre nowhere. They want the Earth, they want us to have it. They came to wipe us out, they came to save us. But beneath these riddles lies one truth: Cassie has been betrayed. So has Ringer. Zombie. Nugget. And all 7.5 billion people who used to live on our planet. Betrayed first by the Others, and now by ourselves. In these last days, Earths remaining survivors will need to decide whats more important: saving themselves . . . or saving what makes us human.

Serie
1. The 5th wave
2. The infinite sea
3. The last star
 

Tyvärr så var den sista boken i serien också den sämsta. Jag verkligen älskade den första delen och hoppades på att serien även skulle sluta på topp. Men tyvärr så gick betygskurvan stadigt ner för varje bok. Inter för att den här boken var så dålig i sig egentligen, men när det börjar så fantastiskt bra så blir man ganska kräsen på uppföljarna.
 
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var jag tyckte var så där med denna boken. Kanske blev det lite för spaceat, invecklat, för många twista och backstabbing. Men är inte helt hundra på att det helt och hållet är det. Tror mer på att det beror på att jag inte fick samma känsla som från den första boken, vilket det ovanstående i och för sig kan vara en bidragande faktor till.
 
Så jag kan säga så här. Jag tycker att alla definitivt bör läsa The 5th wave men att man nödvändigtvis inte behöver fortsätta med uppföljarna.

Kommentera inlägget här :