Bridget Jones baby

 

Bridget Jones baby
Författare: Helen Fielding
Originaltitle: Bridget Jones’s Baby
Utgiven: 2016
Serie: Bridget Jones #4
Genre: Skön
Utläst: 170422
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Månpocket
Översättare: Hanna Williamsson
Tryckt: 2017
Bindning: Pocket
ISBN: 9789175036397
Sidor: 204

Baksidestext
20:45. Inser att det funnits många tillfällen i mitt liv då jag har fantiserat om att gå på ultraljudsundersökning med Mark eller Daniel – bara inte med båda två på samma gång.
Ständiga singeln Bridget Jones känner den biologiska klockan ticka allt snabbare när hon plötsligt blir gravid i elfte timmen. Fantastiskt. Om det inte vore för den viktiga men lite besvärande frågan: vem är far till barnet? Är det den pålitlige, framstående människorättsadvokaten Mark Darcy? Eller den charmige, humoristiske skitstöveln Daniel Cleaver?

Första meningen
Älskade Billy,

Serie
1. Bridget Jones dagbok
2. På spaning med Bridget Jones
3. Bridget Jones: Mad about the boy
4. Bridget Jones baby

 


Såg ju filmen när den gick på bio och tyckte att den var så rolig, bra och härlig. Den sak jag kanske tyckte allra bäst om var att det var en ny kille med i handlingen. Det gjorde att det kändes lite nytt och fräscht istället för att vara precis samma upplägg som de tidigare historierna. Men tyvärr så Daniel med i boken igen... vilket får mig att fundera på om ändringen i filmen var på grund av att Hugh Grant inte ville vara med i en till Bridget Jones-film.
 
Det var även en del andra saker som var annorlunda mellan boken och filmen, vilket jag tyckte var lite tråkigt då jag tyckte att det var den absolut bästa av filmerna. Hursomhaver så var det en väldig Bridget Jonesig bok men det var lite mer ruter i henne jämfört med icke gravida Bridget.

Kommentera inlägget här :