Bok12an

Som så många andra bokbloggare har jag tänkt utmana mig själv under den kommande året. Min utmaning kommer vara att läsa 12 (av mig) olästa författare men saken är den att de måste redan finnas i min bokhylla. Jag har för vana att samla på mig en massa böcker som jag tycker verkar intressanta med sedan tyvärr tappa suget för dem. Jag kommer alltså genom den här utmaningen inte bara få massa nya läsupplevelser utan även rensa lite i listan med olästa böcker. För att ni ska kunna se att jag inte fuskar kommer jag skriva ner de förtattare som jag kommer ha att välja mellan.
  1. Agneta Pleijel
  2. Amy Jenkins
  3. August Strindberg
  4. Bram Stoker
  5. Charles Dickens
  6. Charls Whiting
  7. Chelsea Quinn Yarbro
  8. Dorothy Koomson
  9. Emily Brontë
  10. Gregory David Roberts
  11. Ingmar Bergman
  12. Jenny Jägerfeld
  13. Joe Moscheo
  14. Julie Gregory
  15. Katie MacAlister
  16. Kristin Hansen, Bengt-Åke Cars & Agneta Cars
  17. Lemony Snicket (kommer inte läsa någonting av honom, det är så att jag har de sju sista böckerna i hans serie om de olycksaliga syskonen men vill självklart läsa de sex före innan)
  18. Liza Marklund
  19. Madame De Lafayette
  20. Marie Clayton
  21. Markus Lutteman
  22. Norman Lewis
  23. Reggie Nadelson
  24. Stephen Davis
  25. Stephen Miller
  26. Vilhelm Moberg
Som ni ser har jag en del att välja mellan så det borde ju gå vägen.